Entri ke-20..Flashback Preggy Moment..

Sumber : Google
Aslkm dan Hai..


Berapa hari ini saya try publish entri guna aplikasi blogger android tapi tak reti guna..sekarang ni pun terkial-kial taip entri guna tab samsung..sangat tak selesa okey..laptop saya tinggalkan di kampung,maka ber'online' guna tab ni jer la..



Berbalik pada tajuk entri hari ini,flashback pengalaman preggy moment saya..banyak kejadian berlaku sepanjang saya mengandung sehinggalah saya bersalin..saya lebih selesa cerita guna kronologi dari mula saya pregnen sampailah usia kandungan saya 9 bulan..



Bulan pertama..

Saya disahkan mengandung bila usia kandungan saya 5 minggu..masa ni husband belikan test pregnancy bila saya bagitau saya lewat datang bulan 2 minggu..bila test sendiri,sangat excited okey..test awal pagi sebab kalau guna pregnancy test ni,kena pakai urin yang fresh..supaya result lebih tepat dan jitu..hasilnya..




Alhamdulillah..saya mengandung..walaupun masa ni saya tak pasti lagi..ya la..first time try guna pregnancy test..betul ker dua line ni..haha..seminggu selepas tu saya ke klinik swasta untuk pastikan saya betul-betul mengandung..


Bulan kedua..

Saya mula mabuk hamil masuk minggu keenam..saya perasan saya mula mabuk hamil bila saya pening dan muntah bila terhidu bau bawang ditumis..dan sejak haritu,saya langsung tak masuk dapur untuk memasak..huhu..saya try masak camna pun saya muntah..okey,ni tak bahaya lagi dan saya masi bole bertahan..


Sumber : Google
Bulan ketiga
Saya ke klinik kesihatan ibu dan anak (KKIA) untuk buka buku pink.Sebelum saya ke KKIA,saya minta husband kol dulu untuk pastikan boleh ker tidak saya buka pink di KKIA tersebut..memandangkan kawasan tempat saya tinggal ada dua KKIA..kerana ada sesetengah kes,kita diminta buka pink berdasarkan dimana kita bekerja atau kawasan kita menetap..akhirnya,dapat juga buku pink..jadi lah teman setia buku pink ni ke mana-mana pun saya nak pergi..even pergi pasar malam pun saya bawa buku pink..haha..


Inilah buku pink tu..dah buruk rupanya..sebab masa mengandung saya banyak travel ke sana sini..jadi buku pink ni sentiasa dalam beg saya..gambar ni snap selepas saya bersalin..semasa saya buat buku pink ni,kod kaler saya warna putih..tapi label dah ditukar ke warna hijau..ar yang ni next entri saya ceritakan..baby rebut tab dah..

Bye..arios..

TQ for reading my entry..

0 ulasan:

Catat Ulasan


up