13th Post - JOM JOIN BLOGLIST BEN ASHAARI .. CEPAT !

Aslkm dan Hai,

Big Capital Letter tajuk hari ini..tadi sempat blogwalking di blog blogger otai, MR BEN ASHAARI.COM yang membuat Segmen : Nak Join bloglist BEN ASHAARI??
wahh..segmen bagus ni bersama blogger otai..


Memandangkan Mr Ben Ashaari dah bagi peluang keemasan macam ni, napa tak cuba jer kan..hehe..

Sekiranya, Mr Ben Ashaari tersinggah di blog picisan ni, sudilah kiranya terbaca entri ini..

Blog ini hanyalah blog rojak tentang kehidupan saya, pendapat dan pandangan saya dalam apa-apa topik yang saya tahu mahu pun di luar pengetahuan saya. Masih mentah dalam dunia blog tapi Insyallah akan berusaha belajar dan bagi blog ni bernafas dengan pelbagai entri saya...Insyallah...

Kenapa saya berblog..???




#1 - Saya ingin merasa kehidupan sebagai seorang blogger..Sehinggalah entri ini dibuat, saya akui saya terpaksa berfikir apa yang patut saya share dalam blog, bertambah rajin mencari informasi itu ini dan juga pengetahuan yang saya sedia ada..
Sumber : Google

#2 - Otak bertambah lembap sejak menjadi Penganggur Terhormat ini dengan rasminya sejak awal tahun ini..Bila da ada blog, sekurang-kurangnya saya mengisi masa kebosanan saya semasa di rumah dan membuat otak ini sentiasa berfikir. Blogging menyelamatkan otakku dari berkarat..



#3 Menambah pengetahuan tentang blog dan mengedit HTML...dulu penah belajar segala coding ini masa di U tapi masa tu belajar setakat untuk lulus jer tapi bila dah ada blog, kena asah balik pengetahuan tu semula..seronok dan best..Hasilnya, dah pandai edit sikit-sikit coding dalam blog ini..
sumber : http://melromeo.com   

#4 Sejarah kehidupan saya sedikit sebanyak dapat dikongsi dalam blog ini...Walau pun pembaca blog yang singgah di blog belum tentu mengenali saya tapi apa salahnya berkongsi cerita dan pengalaman sesama sendiri..Setakat ni belum lagi berblogwalking sebab nak banyakkan entri dulu supaya bila ada visitor datang melawat, ada beberapa entri yang dapat di share bersama..

sumber : Google

#5 Generating income thorough blogging...erm...salah satu tapi buat masa ini saya lagi suka publish blog ini elok-elok, buat entri yang bagus-bagus dan banyakkan visitor..and biar income datang sendiri kemudian..rezeki tidak ke mana kalau ada usaha dan jalannya..

Sumber : http://jomblogger.com   

Tu jer kot..

TQ very much to Mr Ben sebab bagi peluang macam ni dengan newcomer blogger..really appreciated it..
(bukan nak bodek yer, ikhlas ni...)

Sekian dari blog picisan ini..Mohon tunjuk ajar daripada pakar blogger.. = )

TQ for reading my entri...

0 ulasan:

Catat Ulasan


up