Entri Ke-24..Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Bagi Negeri-Negeri Seluruh Malaysia 1434H/2013M

Aslkm dan Hai,

Selingan sekejap yer..


Syukur Alhamdulillah, tahun ni masih diberi peluang lagi untuk berpuasa. Tahun lepas tak dapat berpuasa disebabkan keadaan saya yang mengalami mabuk hamil yang teruk. Harap-harap tahun ni dapat full puasa. 

Sumber : Google 
Di sebabkan sekarang saya menetap di Perak, maka kena la ikut time imsak dan buka puasa kat sini. Kalau kat sabah, dapat berbuka puasa awal. Insyallah, seminggu sebelum raya saya akan berpeluang berbuka puasa di kampung halaman saya sendiri. 

Cakap pasal time imsak dan buka puasa ini, awal-awal lagi saya dah google timetable imsak dan buka puasa untuk tahun ni.Insyallah kita dijangka mula berpuasa pada 10 Julai 2013..Di Perak saya tinggal di Zon Dua yer..Jadualnya adalah seperti di bawah..

ZON II   :    Ipoh, Batu Gajah, Kampar, Sg. Siput dan Kuala Kangsar
Jadual waktu imsak dan berbuka puasa bagi zon-zon lain di negeri Perak, sila rujuk di sini

Bagi  negeri-negeri lain, rujuk di sini

Selamat menyambut bulan Ramahdan Al-Mubarak...



0 ulasan:

Catat Ulasan


up